Субота, 28.12.2024, 05:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Підлісненський НВК І-ІІІ ступенів

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

З досвіду роботи вчителя початкових класів Шевченко Н.Ю.

   Шевченко Наталя Юхимівна. Працюю з 1992 року вчителем початкових класів Підлісненської ЗШ І-ІІІ ступенів.

   Вчитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, звання «старший вчитель».

      Дата народження: 05.12. 1967.

   Педагогічний стаж – 22 роки.

   Освіта: вища педагогічна (1990 рік, Кіровоградський державний педагогічний інститут імені Пушкіна)

  Мої інтереси: музичне мистецтво, в’язання спицями, читання художньої літератури.

  На сучасному етапі початкова школа має забезпечувати реалізацію таких трьох завдань:

1) Збереження психічного і фізичного здоров’я дитини;

2) Створення середовища для розвитку функцій дитини (органів чуття);

3) Формування позитивних  доброзичливих якостей.

   Здоров'я дітей – багатство нації. Це відома аксіома. У програмі початкової школи чітко визначено, що вчитель першорядним завданням має створити необхідні умови для всебічного розвитку дитини, збереженню її здоров’я.

  Вважаю, що вчитель повинен в першу чергу піклуватися про збереження та зміцнення здоров’я дитини. 

  Особливість методики проведення годин здоров’я полягає в їх загальному ігровому характері. Кожна така година складається з трьох частин: підготовчої, основної й заключної. Під час гри розширюється «емоційний фонд» дитини, що допомагає їй краще зрозуміти світ своїх почуттів та почуттів інших людей, дати їм словесні пояснення, навчитися керувати своїм настроєм та психічним станом.   

    Сучасний урок відрізняється від традиційного не тільки технологізацією навчального процесу, а й умінням прогнозувати результативність діяльності кожного учня.

   Учня творить педагогічний процес. І дуже важливо, щоб у цей час дитина могла проявити свою активність та творчість достатньою мірою. Гуманна педагогіка йде шляхом творчості й інновацій і тому є далекою від консерватизму.

  Нові технології навчання викликають особливий інтерес у педагогів. Саме застосування інновацій передбачає докорінні зміни існуючих стереотипів організації навчального процесу, його змісту. Виникає потреба у розвитку творчої ініціативи учителів, у пошуках нових форм і методів роботи.

  Один з підходів – цікавий, творчий – це ТРИЗ-педагогіка.

  Мета ТРИЗ-педагогіки – формування сильного мислення і виховання творчої особистості, підготовленої до розв’язування складних проблем  в різних сферах діяльності. Під методами розв’язування винахідницьких задач розуміють прийоми й алгоритми, які розроблені в рамках ТРИЗ, а також зарубіжні методи – такі, як «Мозковий штурм», «Синектика», «Морфологічний аналіз», метод фокальних об’єктів, емпатія та ін.

  ТРИЗ докорінно змінює стиль роботи з дітьми, робить їх вільними, вчить думати, шукати, розв’язувати свої проблеми самостійно, а головне, - допомагає дорослим життєрадісно та винахідливо збуджувати інтерес дітей до творчості, виховує душу, здатну робити добрі і прекрасні вчинки.

   Розв’язуючи творче завдання, людина, як правило, перебуває в полоні звичних варіантів, підказаних психологічною інерцією.

   Наприклад пропонує дітям відповісти на питання:

-         Усі птахи літають?

(Ні, не всі. Птаха можна намалювати.)

  З метою боротьби з психологічною інерцією граємо в гру «Веселі плями». (Група отримує завдання із чорнильною плямою. Потрібно записати найбільше варіантів, на що схожа пляма).

   Для розвитку творчої уяви (РТУ) використовуємо такі методи розвитку творчої особистості Г. Альтшуллера.

 «Мозковий штурм» - колективний пошук нетрадиційних шляхів розв’язання проблеми.

  «Морфологічний аналіз» дає можливість формувати рухливість мислення.

 

  Наприклад:

 

Тварина

Частини тіла

 

 

Місце

 

голова

тулуб

хвіст

лапи

кіт

собака

слон

заєць

 

 

 

 

 

 

 

-         Придумайте фантастичну тварину, в якої голова – від кота, тулуб від слона, хвіст – від собаки.

-         Намалюйте, зліпіть цю тварину чи складіть казку.

 Метод фокальних об’єктів – встановлення асоціативних зв’язків об’єкта з випадковими об’єктами.

 

  Вправа «Винахідники»:

-         Придумайте новий об’єкт, видозмінюючи його або вдосконалюючи його.

(Наприклад: слово у фокусі – дерево)

-         Створити чарівне дерево нам допоможуть слова-помічники. Потім до них підбирають 5 визначень.

 

 

 

Овал: Дерево
 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                     *перелітний             *шоколадна

                                       * з крилами               * солодка

                                       * зимуючий               * з джемом

                                       * маленький               * смачна

                                       * в’є гніздо                 * льодяникова

 

    Дібрані ознаки прикладають до слова у фокусі «дерево», отримані словосполучення розглядають.

 

  Метод емпатії дозволяє дітям змінювати точку зору на звичні об’єкти за допомогою перетворення себе на кого-небудь або що-небудь.

   Вправа «Уяви собі»

(Наприклад на уроці з української мови під час вивчення теми «Власні та загальні іменники» даю завдання:

-         Уявіть себе загальним іменником. Розкажіть про себе за планом:

-         Де твоя домівка?

-         Хто друзі?

-         Яке твоє призначення?

-         Які мрії?

-         Для чого живеш?

 

Категорія: Мої статті | Додав: Сніжанна (02.02.2012)
Переглядів: 3407 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту

Олександрівський р-н., Кіровоградська обл © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz